Handelsbetingelser

Handelsbetingelser til web-shop

Lindegaard ApS
29154392
Langebjergvænget 6A. 1, 4000 Roskilde
info@sushi2500.dk
+45 44982500
Etableret: 2006

Priser

Hos www.sushi2500.dk tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser.
Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Sushi2500 v. Lindegaard ApS modtager betaling med:
Dankort (VISA-Dankort), VISA, VISA Electron, Maestro, Mastercard, og andre udenlandske kort.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når ordren gennemføres.
OBS: Bestillinger til Nytårsaften trækkes forud (undtagelse til de generelle betingelser).

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
Der tages forbehold for prisfejl, slåfejl og udsolgte, udgåede eller udløbet varer.

Levering

www.sushi2500.dk tilstræber at afsende ordre indgået inden for 60 minutter
samme dag, ellers vil der blive taget telefonisk kontakt til det oplyste nummer.

Reklamationsret

Fødevarer:

Der er afgrænset reklamationsret på fødevarer, da disse har en naturlig
holdbarhed, og evt. reklamation skal foregå samme dag hurtigst muligt pr. telefon eller pr.
mail direkte til den pågældende butik.
Går der længere tid, kan du ikke gøre dit krav gældende. Vi skal se evt.
billede og have produktet retur til gennemgang såfremt dette er aktuelt.
Vi forbeholder os ret til at efterlevere nye varer, så bestillingen eller cateringen
kan gennemføres uden væsentlig forsinkelse.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig
undersøgelse af varen, skal meddeles straks til den pågældende sushi2500
butik købet blev lavet i, pr. tlf.4498 2500 indenfor åbningstid samme dag.
Gennemgå altid sammen med medarbejderen eller chaufføren at du har fået
det rigtige antal service og varer. Undersøg om det stemmer overens med
ordrebekræftelsen / fakturaen.
Det er dit ansvar at gennemgå maden med tjeneren/chaufføren også det i
termokasserne eller poser.
Din feedback hjælper os, hvis der imod forventning sker en fejl eller er der
noget, som ikke er som aftalt ved levering, vi vil sørge for at få det afklaret
med den rette afdeling hos sushi2500, så vi kan rettet fejlen, så det ikke sker
igen.

Refusion

Al dialog med vores personale, forventer vi, sker i en god konstruktiv tone.
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsendte bankoplysninger
i form af reg. nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.
Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er
følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på gavekort købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer
sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig
levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv erholde.
Inden 14 dage regnet fra modtagelsestidspunktet skal du give meddelelse
om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@sushi2500.dk
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at
udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig
at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten (sushi primært).

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har
fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejne-
mæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor
forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med
andre ved levering.
– Varer der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende/fragte din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 30
minutter efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de
direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du
ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere
hvis du ligeledes udfylder og vedlægger skriftlig kommunikation for
returaftalen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har
modtaget den retur.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
returnering håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art,
egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve
varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som
brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet
af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på
modtagelsestidspunktet – af returneringen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden
egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-
beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget
fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som
følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standard
levering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 30 minutter fra
det tidspunkt, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre
brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har
indvilliget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur,
med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret
den.

Specielle dage og varer

Herunder Nytårsaften, men også andre specielle dage, varer og tiltag herunder, gælder også særlige regler.
Nytårsaften bestilles råvarer og emballage flere dage i forvejen, så købet er bindende 1 dag1 før udlevering, medmindre andet er oplyst.
Nytårsaften er eksempelvis 30/12-202x sidste dag for ændring.
Dette er gældende for alle forudbestilte produkter.

Gavekort – Betingelser

Almindelige Sushi2500 gavekort: Udstedes med gyldighed på 2 år.

Black Week gavekort: Udstedes med gyldighed på 2 år, men pga. særlig kampagne kan det ikke benyttes på: Kampagner, Nytår, Nedsatte varer, Tilbud, frokostpriser, drikkevarer eller kombineres med andre rabataftaler.
Kan ikke indløses samme dag som gavekortet købes.

Håndteringsgebyr og kortgebyr

Iflg. EU/Dansk lovgivning er det tilladt at opkræve et håndteringsgebyr, som ikke skal forveksles med kortgebyr.
Dette håndteringsgebyr dækker over administrative, serviceorienterede og tekniske udgifter til systemer, tidsforbrug, krydstjek af ordre, salgskanaler, planlægning helt fra modtagelsen af ordren til gennemførsel, og fuldførelse og udlevering, samt evt. levering af en ordre.
Vi opkræver kortgebyrer jvf. nuværende lovgivning for Ikke-EU udstedte kort, samt firma udstedte kreditkort.

Alkohol

Iflg. Dansk lovgivning skal personen være minimum 18 år for at købe alkohol
over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16
år.
Vi forbeholder os ret til, at bede om fremvisning af gyldigt billede ID som
aldersdokumentation, i tvivlstilfælde.
Vi sælger og leverer kun alkohol indenfor Danmarks grænser.

– Sidst opdateret marts 2023.